21 Kasım 2016 Pazartesi

Kitap Fuarı

Bu sene kitap fuarını ucundan yakaladık. Cimcime ile beraber gittiğimiz için bana sıra gelmeden yorulduk. Ama Cimcime için çok güzel kitaplar aldık. 

Sen Uyurken Tübitak Yayınlarının bir kitabı. Dünyanın bir ucundaki çocuklar uyurken, aynı saatlerde başka coğrafyalardaki çocukların neler yaptığını anlatıyor. İçindeki çizimler çok güzel ve elbette farklı ülkelerden bahsettiği için benim hemen ilgimi çekti. 


Cimcime gezmeyi seven bir çocuk olduğu için önüme çıkan her seyahat temalı çocuk kitabının üzerine atlıyorum. Bir süredir Kemal'in maceralarını ve yazarını yakından takip ediyordum zaten. Fuarda %40 indirimli bulunca hemen attım çantaya. Maceralar şimdilik sadece Brüksel ve Londra'da geçiyor ama artacak. Çünkü yazarımız oğlu ile yeni yerler gezdikçe yeni kitaplar yazıyor. Yazar Özge Lokmanhekim Şehrin Çocuk Hali web sitesinin kurucusu. Ayrıca benim çok severek takip ettiğim Seyahatperest isimli blogun da yazarı. Kitap Altın Kitaplardan çıkmış. Çizimler de çok başarılı. 


Duygularıyla Arkadaş Olan Çocuk çocukların duygularını tanımaları ve kabul etmeleri üzerine. Shelly Hehenberger'in illustrasyonları çok başarılı. Resimlerdeki renkler çok güzel. Okuyan Koala yayınlarından. Tübitak standından aldık sanırım.  


Bir süredir takip ettiğimiz bir diğer seri de Redhouse Kidz'den LeyLa Fonten'den Öyküler. Tülin Kozikoğlu'nun yazdığı ve Sedat Girdin'in resimlediği öyküler insan huyları taşıyan sevimli hayvanlar ve onların çevreleriyle ilişkileri üzerine. Daha önce Mutsuz Kedi Dila'yı okumuştuk. Bu sefer Sabırsız Sinek Feza ve İnatçı Kirpi Mina'yı aldık. Şöyle bir göz attım, eğlenceli hikayeler.


Canı iş yapmak istemeyen bir Rakun'un işlerini yapmak için kendisine bir robot yapmasını anlatan Sen Bir Robot Değilsin eğlenceli bir kitap. Sadece bir göz attım, detaylı okumadım. Ama itiraf ediyorum , içinde sırf rakun var diye aldım kitabı


Kıpır Kıpır, Yalvaç Abi'nin (Ural) kitaplarını da basan Marsık Yayınlarından çıkmış. İki kardeşin farklı yetenekleri olabileceğini güzel bir dille anlatan yazarımız Ann Bonwill, komik öykünün sonunu güzel bir ders ile bağlamış. Bale yapmak için dersler alan iki kız kardeşin hikayesi, çocukları yetenekli olmadıkları konularda zorlamak yerine, yetenekli oldukları alanları farkedip yönlendirmek açısından yetişkinlere de güzel mesajlar veren bir kitap. 


Gelelim Pöti'ye...Pöti yedi yaşında tatlı bir kız. Sıradan köpeklere göre çok daha havalı. Hem çok özel hem de farklı... Pöti, Gökçe Gökçeer'in yazıp Mustafa Gündem'in resimlemiş olduğu bir serinin ilk kitabı. Gökçeer bizlere bu seride Pöti adındaki bir köpeğin maceralarını anlatıyor. Üstelik bu serinin bir özelliği var, o da kitapta anlatılan köpeğin tamamen gerçek olması!

Pöti, seneler önce Yedikule Hayvan Barınağı'ndan evlat edinilmiş. Dolayısıyla Gökçeer de kitabında okurlara Pöti'yi tanıtırken bir yandan da hayvan barınaklarının önemini anlatıyor. Petshop'lar yerine barınaklardan ve sokaktan hayvan evlat edinilebileceğini vurgulayarak çocuklarınızla birlikte sadece hayvanları beslemek için de barınaklara gidebileceğinizi hatırlatıyor.

Kitabın aynı zamanda çok özel başka bir yanı daha var... Bu kitabı satın alarak Pöti gibi barınaklarda yaşayan hayvanlara yardım edebilirsiniz. Çünkü aldığınız her bir kitap için Yedikule Hayvan Barınağı'na 1 TL bağış yapıyorsunuz.


Serinin ikinci kitabı da çıkmış. Pöti ve Dede. Set halinde alınca daha tatlı oluyor :) 


Pembe domuzcukların hikayesi Jonathan Kağıdımı Yırttı, çocukların birbirini sürekli şikayet etmesini konu alan bir kitap. Okurken öğretmene çok acıdım. Resimler çok şeker. Bu kitap da Okuyan Koala'dan. 


Aldığımız kitaplar içinde en çok sevdiklerimi sona sakladım. Bunlardan ilki Gergedanlar Krep Yemez, diğeri de Kaplanı Sakın Gıdıklama. İkisi de resimler açısından çok zengin. Konuları da ilginç. Gergedanlar Krep Yemez'i Tırtıl Kids Kitabevinde görmüştüm daha önce 22 TL diye almamıştım. Fuarda 10 TL'ye denk gelince aldım ama D&R online'da 1 TL daha ucuz :).  Kitap yeni değil aslında ama çıktığı an Bir Dolap Kitap'ta çok güzel övgüler almıştı, ben de listeme eklemiştim.  


Pamela Butchart'ın yazdığı Kaplanı Sakın Gıdıklama'yı okurken kendi kızımın hikayesini okuyorum sandım. Marc Boutavant'ın resimleri de çok çarpıcı. Marsık Kitapevinden çıkmış. Neşeli bir öykü!


Son olarak Elektrik Mühendisi babamızın Tübitak Yayınlarından 5,5 yaşındaki kızımız için seçtiği kitabı görüyorsunuz. Sanırım bir çırak yetişiyor. 


Hepinize bol kitaplı günler dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder