14 Ocak 2013 Pazartesi

Umut Çocukları Okur Mu?

Umut çocukları aile ortamından kopmuş sokaklarda yaşayan, sorunlu, maddi manevi yardıma muhtaç olup kötü koşullarda çalıştırılan, evinden kaçmış, uyuşturucu madde (tiner, esrar, eroin, alkol vb.) bağımlısı olan çocuk ve gençler. Vakıfbank bu çocukları olumsuz davranış ve alışkanlıklarından arındırıp topluma ve ailelerine kazandırmak için parasız yatılı bir okul açmış Vakıfbank Umut Çocukları Sosyal Rehabilitasyon Merkezi Yatılı Okulu. 

Vakıfbank’ın sitesinde okulun daha detaylı tanıtımı bulunmakta. Banka Kartal'daki binaya okulu yerleştirmiş ve okulun finansörlüğünü üstlenmiş. Fakat anlaşılan yapılan maddi destek şu an için yeterli değil. Çocuk sayısı da gün geçtikçe artmış.

Yılbaşı öncesi arkadaşım Elif Karasu vasıtasıyla Umut Çocuklarına yılbaşı hediyesi olarak eşofman takım, çorap, bere ve eldiven aldık. Hediyelerin verildiği gün ben okula gidemedim fakat o gün çocukların ne kadar mutlu olduklarını aşağıdaki resimlerden görebilirsiniz. 




  
 

 






Bu işe önayak olan Elif bu çabayı devam ettirmek gerektiğini düşünüp yeni bir kampanya başlattı. Kampanya detaylarını aşağıda Elif’in kendi satırlarında bulacaksınız. 

“O gün, binayı gezerken, ben özellikle kütüphaneyi ve oyun odasını görmek istedim. Oyun odasında bence çok ihtiyaç yok. Daha çok küçük olanlar kullanıyormuş. Onlar için yeterli oyuncak var. Kütüphanede de kitap var ama sık yazılı ve ciddi kitaplar. Çocukların yaşlarına ve ilgi alanlarına uygun değil. 

Çocukların genelde akademik olarak başarılı olamadıklarını öğrendik. O nedenle artık daha başarılı oldukları spora yönlendiriliyorlarmış. (Madalyaları ve kupaları yukarıdaki fotoğraflardan görebilirsiniz.)

Ben, bu çocukların okumaya heveslenmeleri için yanlış kitaplarla karşılaştığını düşünüyorum. Etrafımdaki kişilerin, başaramayacağımı söylemelerine rağmen onlara hoşlarına gidecek, sadece kendilerinin olacak, bol renkli, maceralı, komik kitaplar alırsam ve en azından aralarından 10 tanesi bu yeni kitapları okuyup kokusunu içine çekerse birşeylerin değişebileceğine inanıyorum.

Ne demişler: "Bir çocuk değişir, dünya değişir" ya da dememişler de ben dedim şimdi! Bilemiyorum. 

İşte bu amaçla çocukların seveceklerini düşündüğüm kitapları, karne hediyesi olarak, 24/01/2013 perşembe günü onlara, tek tek hediye etmek istiyorum. Siz de benim gibi düşünüyorsanız, bana katılabilirsiniz.

Not : Çocuklar çok akıllı tipler. Gelen yardımları hemen koşup, kendileri topluyorlar. Yani giden yardımların onlara ulaşmaması imkansız. Kimselere kaptırmazlar hediyelerini. 

Sevgiler,” 

Kitap göndermek isteyenler okulun Vakıfbank'ın sitesindeki adresine gönderebilir veya Elif Karasu ile bağlantıya geçebilir.  

Umut ışığı yakan herkese şimdiden teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder