17 Eylül 2013 Salı

Krema'yı da kaybettik...

Brokoli çorbası yapmak için krema aldım ama sonra brokoliyi mücverde kullandım krema da buzdolabının rafında kaldı, unutuldu. Bir gün farkettim ki, son kullanma tarihine birkaç gün var. Ucundan açtım, ufak bir tadına baktım. Tadı normal. Sonra gel zaman git zaman, o krema bir türlü kullanılamadı, ucu açık şekilde beklemeye devam etti. Son kullanma tarihi geçtikten sonra, yine ucundan tadına baktım. Hala ilk açtığımdaki gibi. Süt zehirlenmesi riskini göze alarak bunu bir deney malzemesi yapmaya karar verdim. 


Nitekim o krema asla bozulmadı; ağzı açık olmasına rağmen. Artık sıkıldım deneyden ve attım. (Son kullanma tarihini, ağzı açık şekilde 2 ay geçtikten sonra.) Tüm koruyucu maddeler vardı içinde, hatta şeker bile vardı. Üzerinde ağzı açıldıktan sonra 4 gün içinde tüketilmesi gerektiği yazıyor, ama bence hikaye; torunlarımıza bile kalabilirdi o krema.