9 Eylül 2013 Pazartesi

Alternatif Bakıcı

Uzun bir aradan sonra nihayet bilgisayar başına oturup yazı yazacak vakit buldum. Bu sürede araya hastalıklar, izinler, izin sonrası çok yoğun iş yükü ve tekrar izinler girdi. Şu sıra tempo normale girmeye başladı. Ben de her zamanki sistemime geri dönmeye başladım yavaş yavaş. 

Bu gün "Alternatif Anne" sitesinde bir haber görüp yeni anne olanlar adına sevindim. Alternatif Anne artık Alternatif Bakıcı ve Danışmanlık ile kardeş kurum oldu. Alternatif Bakıcı'nın diğer bakıcı bulan ajanslardan farkı bakıcılara ücretsiz eğitimler, ailelerin beklentileriyle ilgili bilgiler vermesi. Bakıcı arayan ama benim gibi aradığını bir türlü bulamamış bahtsız annelerin işi artık daha kolay. Malum ülkemizde bebek bakım işi "hiç bir iş bulamazsam bakıcı olur çocuk bakarım, nasıl olsa aslan gibi 7 çocuk büyüttüm" şeklinde yapıldığı için bakım şekli de hep anam babam usulü. Bu arada o 7 çocuk nasıl büyüdü, ne iş yapar, sağlıklı mı, obez mi, kırk yaşına gelmeden şeker hastası mı oldu, tansiyonu mu var bir bakmak gerek. Yayınlanan tanıtım yazısında belirtilen izin sistemleri, boş vakitler vs. gibi konularda firmaya çok fazla katılmıyorum. Akşam işten gelen ebeveynlerin elbette çocukla ilgilenmeleri gerek ama bu yatılı bakıcının odasına çekileceği anlamına gelmemeli. Sonuçta bu 9'dan 5'e bir memuriyet işi değil. Karşınızdaki evinizi açtığınız bir insan. Evde sizin faydalandığınız tüm nimetlerden o da faydalanıyor. Sıcak suyu elinin altında. Tüm mutfak ekipmanları emrine amade. Yediği önünde yemediği genelde çöpte. O da bir akşam yemeği yapabilmeli. Tabii işin bir de ücret yönü var. Bakıcı olarak tutulan bu tip kişilere ödenen ortalama ücret min. 650 USD civarındaydı ki dolardaki son yükselişlerden sonra bu rakam biraz daha düşmüş de olabilir. Eğitimli bakıcıların ücretleri de bu seviyede olacaksa çok çok iyi. Ama yok biz eğitimliyiz diye ücretler artacaksa sektöre ve annelere pek faydası olmaz. Çünkü zaten yüksek ücretle bu işi yapan eğitimli kişiler var piyasada. Bizim gibi orta halli ailelerin bu eğitimli kişileri tutamamasının nedeni ücretlerinin yüksek olması. Bizler orta halli bakıcıları alıp kendimiz yetiştirmeye çalışarak bu açığı kapatmaya çalışıyoruz. İşte bu eğitim safhası da her bakıcıya uymuyor, işine gelmiyor. Ben bildiğim gibi yaparım nereden haberi olacak diyor.   



Neyse, firmanın eğitimli bakıcı yetiştirecek olması bence anneler için büyük nimet. Hizmet duyurulmaya değer bir hizmet. Kurana da kullanana da hayırlı olmasını dilerim.

Konuyu daha detaylı öğrenmek isteyenler için adresler Alternatif Anne ve Alternatif Bakıcı .

Sevgilerimle