19 Eylül 2013 Perşembe

Yaşasın Güçlü Kadınlar

Bakıcısız hayata geçişimizle beraber doğal olarak gece gezmelerimiz de sona erdi. Tiyatro sinema sevdalısı ben bunlardan uzak kalınca evdeki TV ile idare etmek DVD’ye sarmak durumunda kaldım. Bizde DigiTürk vardı ama sadece ulusal kanallar, lig tv ve çocuk kanalları açıktı. Yerli dizileri takip etmeme gibi bir huyum olduğu için bir iki ay önce yabancı dizi ve film kanallarını da açtırdım. Dizi kanallarını CSI, Major Crimes ve Criminal Minds gibi önceden çok sıkı takip ettiğim diziler için açtırmıştım fakat bunların dışında beni yakalayan bir iki dizi daha oldu. Bunların başında Borgen geliyor.  


Politikadan hoşlanmayan biri olarak politik bir dizinin hastası olacağım hiç aklıma gelmezdi fakat Borgen gerek oyuncuları gerek konusu gerek görsel zenginliği ile beni benden aldı. Borgen bir Danimarka dizisi. Dizinin konusu sürpriz bir şekilde başbakanlığa gelen ve ülkenin ilk kadın lideri olan Birgitte Nyborg etrafında gelişiyor. Fakat bu süreç, siyasi danışmanları, televizyondaki habercileri, günlük aile hayatini da kapsayacak şekilde geniş biçimde yansıtılıyor. Yani aslında sadece siyasi bir dizi değil. Kadın olmanın, hele de iki çocuklu bir kadın olmanın başbakan olsan bile çok zor olduğunu, hayatın her alanında mücadele etmek gerektiğini de görebiliyoruz dizide. 


Çocukları ve şerefsiz kocasıyla Birgitte

Zaman zaman Danimarka’nın güzelliklerini gözler önüne serdiği için de zevkle seyrediliyor. Danimarkanın güzellikleri derken sadece doğal güzellikleri kastetmiyorum. Refah seviyesinin çok yüksek olduğu yerlerden biri olan Kopenhag’ın muhteşemliği dışında, şehrin temizliği düzeni, evlerin bahçelerin güzelliği, evlerin ofislerin dükkanların içindeki dekorasyon, insanların yaşam tarzlarının sadeliği falan hepsi çok cezbedici. Kıyafetler keza öyle. Mesela bakanlar ve çoğu çalışan işe bisikletle gidiyor. Kimse başbakan karşısında el pençe divan durmuyor ama zaten seviyesi çok yüksek bir saygı var. 



Tekrarlardan filan iki sezonu hızla devirdim. 3. Sezon henüz Danimarka'da bile başlamadı ama ben heyecanla bekliyorum. Dublajlı dizi seyretmekten nefret eden ben bu diziyi mecburen Türkçe seyrediyorum ama bu konuda yapılacak bir şey yok. Benim gibi İskandinav esintisine bayılanlar bu diziyi mutlaka sever. 



Borgen full kadro

Bu arada Borgen adı Kopenhag'daki hükümet, parlamento ve yüksek mahkeme binalarını içinde barındıran ve şato anlamına gelen kompleksten geliyor. O da dizide gördüğüm kadarıyla muhteşem bir yapı. 


Borgen