2 Kasım 2012 Cuma

Köz Domates Çorbası ve Bruschetta

Hafif bir aşkam yemeği isteyenler için lezzetli bir seçenek çorba. Hele taze domatesten yapılmış domates çorbası harika olur. Ama tadında salça tatlılığı olmayacak. Bunun için önce domatesleri tuz karabiber ve zeytinyağı ile karıştırıp fırında közlüyorum. Sonra közlenen domatesleri kavurduğum soğan ve sarımsak ile karıştırıp, tavuk suyu ekliyorum. 


Üzerine Halk Ekmek'in yeni çıkardığı fesleğenli, sarımsaklı, domatesli ve biberli kızarmış ekmek küplerinden koyarsanız çok süper bişi oluyor. Yada yancı olarak çabucak bruschetta yapabilirsiniz.  

Bruschetta için önce dilimlenen ekmeklerin (mümkünse zeytinyağlı İtalyan ekmeği Ciabatta veya Fransız Baget Ekmek, yok illa Türk olsun derseniz İHE'nin Ayvalık Tostu Ekmeği veya Tam Buğday Ekmeği de olabilir) üzerine tuz karabiber zeytinyağı ve dövülmüş, hırpalanmış sarımsak karışımını sürüp fırına veriyorum. Sonra kocaman bir şef bıçağı ile kuru domates, biberiye, kekik, fesleğen, sarımsak, kırmızı biber ve yeşil biberi minik minik doğruyorum, üzerine biraz nar ekşisi, tuz ve biber ekliyorum. Hemen hemen baharatlar ile aynı boyda doğradığım beyaz peynir ile karıştırıp fırından çıkmış ve nar gibi kızarmış ekmeklerin üzerine sürüyorum. Bu aşamadan sonrası size kalmış. Üzeri malzemeli olarak tekrar fırına verip peyniri eritebilirsiniz veya fırınlamadan hemen mideye indirirsiniz. Her ikisi de çok lezzetli oluyor. 



Bruschetta'yı dilim ekmek üzerine değil de enlemesine ortadan ikiye bölünmüş bütün bir Ciabatta üzerinde hazırlayıp kahvaltıda hüpletmek de mümkün. Kim uğraşacak sabah sabah ekmek dilimleyip onu bunu üzerine sürmekle. 

Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder