13 Mayıs 2013 Pazartesi

Anneler Gününün Ertesinde "İçimizden Bir Anne" Oldummm...

Kendisinden çok faydalı bilgiler edindiğim ve hatta blogumda sık sık yazılarını paylaştığım Profesyonel Ebeveyn Koçu Ahu Tükel web sitesinin  "İçimizden Bir Anne" köşesinde Cimcime'ye ve bana yer vermiş. 

Anneler günü ertesinde bu yayına çok sevindim. Ahu Hanım'a çok teşekkür ederim.  

Not : İsimleri blogda ben değiştirdim. Tabi ki orjinali böyle saçma değil :)


İçimizden Bir Anne  

by Koç Ahu - May 13, 2013
Bu hafta “İçimizden Bir Anne” köşesinin konuğu Ana Kraliçe. Ana Kraliçe, İstanbul’da yaşıyor ve kimya mühendisi.
Şu ana kadar ki annelik hayatında onu en çok zorlayan şey, çalışan anne olduğu için yaşadığı bakıcı problemleri olmuş. Sonuçta başa çıkamayıp, ana okullarına bakmaya başlamışlar erkenden. Okullara, yetersiz dimdik merdivenlere, korumasız mutfaklara güvenememişler.
En sonunda eşi işinden ayrılmış ve çok kısa bir süre önce Anadolu Yakası – Feneryolu’nda bir anaokulunu devralıp işletmeye başlamışlar. Adı Gözbebeğim Anaokulu.
Facebook adresi https://www.facebook.com/GozbebegimAnaokulu
Okullarında miniklere olduğu kadar ebeveynlere de eğitimler seminerler vermeyi hedefliyorlar. Yakın zamanda anne ve çocuğun beraber katılabileceği etkinlikler de başlayacakmış.
Ayrıca Ana Kraliçe'nin hoşuna giden şeyleri yayınladığı ve amatörce hazırladığı bir bloğu da var . http://kraliceninevi.blogspot.com/
Bakalım Ana Kraliçe bize başka neler anlatacak…
ANNELİK…
Merhaba Ana Kraliçe. Kaç çocuğun var ve isimleri neler?
Bir kızım var. Adı Cimcime. 2 yaşına yaklaşıyor.
Doğumdan sonra seni en çok şoke eden “keşke biri bana bunları daha önce söyleseydi” dediğin neler var? Bunlarla nasıl başa çıktın?
Bebeğimle yalnız kalmaktan korkacağım hiç aklıma gelmemişti. İstediğini anlayamam, ağlarsa susturamam, acil bir durum olursa soğuk kanlı davranamam diye korkup hiç yalnız kalmak istemedim. Sonra kızım büyüdükçe bu durum kendiliğinden çözüldü.
Sütün öyle çeşmeden akar gibi gelmediği ve minicik bebek bile olsa canı istemezse yemek (bu durumda anne sütü) yemeyeceği durumuna şok olmuştum. Ben deli gibi süt gelecek diye pompalar, süt saklama kapları falan almıştım bol bol. Süt bol geldiğinde kızım emmedi, o emmek istediğinde süt yetmedi.
Doğumdan sonra yaklaşık 7-8 ay vücuttaki ödeme bağlı olarak oluşan bir problem nedeniyle iki el bileğimi de tam randımanlı kullanamadım. Cimcime 5 aylıkken işe başlamadan önce sağ bileğimden ameliyat oldum. Sol bileğimde tam 1 yıl sonra kendiliğinden iyileşti.
Anneliğin bir diğer adı “endişe”. Senin aklını en çok meşgul eden korkular ve kaygılar neler? Bu endişelere rağmen huzurlu ve pozitif bir anne olabilmenin yolları nedir sence?
Çalışan bir anne olduğum için kızımı bakıcılara emanet etmem gerekiyor. Bakıcıların kızımla iyi ilgilenip ilgilenmediği konusu benim temel endişem şu an. Bu yüzden de çok fazla bakıcı değiştirdik zaten. Bizim kurallarımıza uymamak için direnenlerle yollarımızı ayırmak zorunda kaldık hep.
Ev kazalarından çok korkuyorum. Bu korkuyu azaltmak için sadece bakıcıyı tembihlemekle kalmayıp, ocak koruması, dolap çekmece kilidi, merdiven ve balkon kapısı, pencere kilidi gibi çeşitli koruma önlemleri aldım. Bakıcıyı kontrol etmek için kamera koymak bana uygun gelmedi. Sonuçta kötü insan kamera olmayan yeri de bulur. Ayrıca o kadar kaydı seyredecek vakit de bulamam.
Ben kızımın bakıcısı ile iletişimini yakından takip etmeyi tercih ettim. Bakıcısına karşı çekingen mi uzak mı yoksa yakın mı? Gece uykularını huzurlu uyuyor mu yoksa sık sık kötü rüya görüp ağlayarak mı uyanıyor? Bu gibi şeylerden problem olup olmadığını çıkarmaya çalışıyorum. Artık 2-3 kelimeli cümle kurabiliyor Cimcime. Bu kelimelerle günün anlatması için teşvik ediyorum eve gelince hergün. Önce ben anlatıyorum neler yaptığımı basit cümlelerle, sonra o başlıyor anlatmaya. Parka gittim, eee yaptım (uyudum) mama yedim, düttüüm ağladım diyebiliyor.
Temizlik düzen ve hijyen konularında da daha geniş davranmaya, çok titizlik yapıp çocuğu da bakıcıyı da bunaltmamaya çalışıyorum.
Günlük hayatının Cimcime ile en kolay ve keyifli anları hangileri? Hangi anları daha çok yaşamak isterdin?
Haftasonu sabahları Cimcime uyandığında yatağından alıp kendi yatağımıza getiriyoruz. Üçümüz ailecek sabah keyfi yapıyoruz yatakta. En keyifli anımız bu.
Çocuk olunca kolay bir an olmuyor ama Cimcime de uykudan yeni kalktığı için o anlarda anne kucağında oturuyor. Yoksa 1 saniye durmaz kucakta, fıldır fıldır gezer.
Yine günlük hayatında Cimcime ile ilgili seni en çok zorlayan durumlar neler?  Günün hangi saatleri ve anları seni zorluyor? Bu zor anları nasıl idare ediyorsun?
Nerdeyse doğduğundan beri beni en çok zorlayan anlar yemek anları. Küçükken çok zor olsa da kandırarak, oynatarak yediriyordum. Büyüdükçe kanmamaya başladı. Ben de kendi haline bıraktım. Sağlığı yerinde, bakıcısı ile beraber yemek yiyor. Benle yiyecekse önüne koyuyorum artık isterse yiyor. Sağlıklı ama seveceği şeyleri seçiyorum. Mama diye isteyince veriyorum.
Annelikte hissetmeyi en sevdiğin ve en sevmediğin “duygular” neler ve neden?
Annelikte çocuğumun bana hissettirdiği tüm duyguları, içinde endişe ve korku olsa da çok sevdim.
Sevmediklerim, dışardan insanların sana kendini yetersiz ve yanlış hissettirme çabaları oldu.
Cimcime’ye “daha az” ve “daha çok” söylemek istediğin şeyler neler?
Daha az hadi Cimcimeee demek isterdim (özellikle yerken).
Sevdiğimizi sık sık söylediğimiz için daha çok söylemek istediğim fazla bir şey gelmiyor aklıma.
Cimcime ile ilgili en çok ne için müteşekkirsin?
Sadece doğmuş olmasına müteşekkirim.
EVLİLİK…
Eşiyle daha fazla beraber zaman, sohbet, romantik ve özel anlar geçirebilmek çoğu annenin isteği. Çocuklu hayat içinde bu zamanı yaratabilmek için sen neler yapıyorsun?
Genelde haftada 1 gece başbaşa dışarı çıkarız. Veya bazı Cumartesi günleri eşimle beraber gezeriz. Şimdi Cimcime’de büyüdüğü için bizimle gelebiliyor.
Malum özellikle çocuklar ile ilgili konularda ebeveynler arasında fikir ayrılıkları olabiliyor. Böyle durumlarla siz nasıl başa çıkıyorsunuz?
Biz genelde temel tüm konularda hemfikiriz. Anlaşamadığımız ufak detaylarda tartıştığımız oluyor. Böyle anlarda ortalık yatışana kadar bir süre ayrı odalarda takılıyoruz. Bazen sorun çözülüyor bazen de çözülmeden kalıyor. Herşeyi çözmeye de uğraşmıyoruz.
Eşinin en çok hangi yönlerini takdir ediyorsun?
Benden daha sakin, benim gibi aceleci değil.
Eşine “daha az” ve “daha çok” söylemek istediğin şeyler neler?
Ona da daha az hadi demek isterdim. Bir de arabayı yavaş kullan :)
VE SEN…
Seni neler gülümsetir?
Gülümseme beni gülümsetir. Bir de kedilere dayanamam çok gülerim. Kedi diyince bile gülerim :)
Kendinle ilgili en çok gurur duyduğun ve takdir ettiğin yönler veya başarılar neler?
Cimcime’nin annesi olmaktan gurur duyuyorum mesela. Ona pozitif yaklaştıkça, duygularını anlamaya çalıştıkça kendimi takdir ediyorum. Kızıma bir şeyleri öğretebilince benden mutlusu olmuyor.
Annelerin en büyük problemlerinden biri malum kendine zaman ayırmakta zorlanmak. Kendine daha fazla zaman ayırabilmek için ne gibi taktiklerin var?
Bunun için zaman zaman bir şeylerin yeri değişiyor mecburen. Mesela kendime zaman ayırmak için uykumdan feragat ediyorum. Veya o haftasonu büyükanne-dede ziyaretlerini erteliyorum.
Eşim bir çok konuda yardımcı olduğu için bazı şeyleri araya sıkıştırmak daha kolay oluyor. Ama dediğim gibi hep bir yerden alıp başka yere ekliyorum.
Hayatında hep yapmak istediğin, aklının bir köşesine takılı kalmış ama sürekli ertelediğin neler var? Anne olmak dışında, bir insan ve kadın olarak kendin için neler hedefliyorsun veya hayal ediyorsun?
Çok hayalperest bir insan değilim herhalde. Basit hayallerim oluyor yavaş yavaş da onları gerçekleştiriyorum. Bu dönemde kendimle ilgili bireysel hayaller yerine ailemle ilgili hayaller kurma aşamasındayım. Mesela fotoğraf merakım var. Eskiden başkalarının fotoğraflarını çekerdim şimdi kızımı çekiyorum :)
KIZINA MESAJIN…
Şu anda Cimcime’ye bugün buradan neler söylemek istersin?
Ay yay yu derdim o anlardı :)
……………………………………………………………………………………..
Paylaşımın için çok teşekkürler Ana Kraliçe. Sana ailen ve sevdiklerinle mutlu ve huzurlu bir hayat diliyoruz. Yeni anaokulunuz da hayırlı olsun, umarız gönlünüze göre büyür ve gelişir.
Sizler de “İçimizden Bir Anne” köşesinde bu soruların cevaplarını bizimle paylaşmak ve işinizi, websitenizi tanıtmak isterseniziletisim@kocahu.com adresinden benimle bağlantıya geçebilirsiniz.
Bu yazıyı beğendiyseniz lütfen aşağıdaki “like” butonuna tıklayarak beğendiğinizi gösterin. Facebook, Twitter, Email veya size nasıl uygunsa, faydası olacağına inandığınız kişiler ile de paylaşırsanız çok sevinirim.
Sevgilerimle
Ahu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder