3 Aralık 2013 Salı

Bakıcı Tutacağım Derken Çetelere Bulaşmayın...

Bilen bilir ben bakıcılardan çok çektim. Ajanstan geleni de , gazete ilanıyla geleni de birdi. Hepsinin kendine göre problemleri vardı. Ama gazete ilanıyla gelenlerin genelde başlarında kocam dedikleri pek de tekin tiplere benzemeyen bir Türk adam oluyordu. Ben bu koca meselesine pek inanmamakla beraber fazla da kurcalamadım hiçbir zaman. Biraz korktum altından çıkabileceklerden. Görüşmeye bu şeklide gelen kadınlara pek prim vermedim, işe de almadım. Hatta son bakıcının kocası vardı ama o da kendi memleketlisiydi. Ona bile çok güvenmedim de memleketlerinde çekilen aile fotolarını istedim. Ama sahtekarsa onu da hazırlar tabii. 

Nitekim Akşam gazetesinden Devrim Tosunoğlu'nun haberine göre korkmakta çok da haksız değilmişim ; Bir çete yurt dışından getirdiği genç kızları pasaportlarını gasp ettikten sonra zorla dadı, temizlikçi ve bakıcı olarak (daha da kötü işler var tabii) çalıştırıyormuş. Müşteriler arasında sanatçılar, doktorlar, avukatlar varmış. Operasyonla çete yakalanmış ve çete lideri de dahil 8 kişi tutuklanmış, 14 kişi de gözaltına alınmış. Ajanslara da güvenmemek gerek çünkü adamlar Beyoğlu’nda bir ajans kurmuş. Ajansa başvuran müşterilerden ayda 800 ila 1000 dolar alarak kızları gönderiyormuş (Hedef kitle sosyete olunca fiyatlar da öyle 500-600 dolar düşük kalmıyor tabii).  Çetenin müşterileri arasında sanatçılar, doktorlar, avukatlar işadamları da varmış. Yakalanan kızlar da sınır dışı edilmiş. İşin kötüsü bu ajansı arayıp bakıcı isteyen insanların telefonları dinlenmiş, gözaltına alınmış ve sorgulanmış olması. Sen bakıcı aramak için yola çık sonu karakollarda bitsin. 

Hadi buyurun bakalım. Yapın 3 çocuk da görelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder