18 Kasım 2013 Pazartesi

Cumartesi Lezzet ve Bulaşık Patlaması...

Ekşi mayalı ekmeği (tabiki fırından alma - hala mayayı yapamadık) yuvarlak kalıp ile kestim. Üzerine önce biraz sızma yağ, sonra cheddar peynir parçaları koydum. Fırına attım (turbo’da değil ızgarada çalıştırdım fırını). Peynir hafiften eriyince, üstüne ince ince kesilmiş kırmızı soğan dilimleri yerleştirdim. 


Tencereye 3 parmak su koydum ve kaynattım. Çılbır yapar gibi kaynayan suya yumurta kırdım. (Büyük kepçenin içine sarısını dağıtmadan dikkatlice bir adet yumurta kırdım ve yine dikkatlice yumurtayı kepçeden kaynayan suya aktardım.Bu işleme “poşelemek” deniyormuş.) 2-3 dakika sonra pişen yumurtayı (üstü beyaz oluyor) patlatmadan kevgirle sudan çıkardım. Ekmeğin ve soğanların üzerine koydum. 

Pastırmaları tavada iyice kızartıp kuruttum ve yumurtaların üzerine aldım. En son olarak sızma yağ, taze kişniş ve çekilmiş karabiber ekledim. 





Ortaya çıkan dağ gibi bulaşığı, afiyetle yedikten çoook sonra, kendime gelince yıkadım. Çünkü burada yazar gibi kolaycacık olmadı. Hele suya yumurta kırma kısmı kepçe ile yapmayı keşfedene kadar tam bir felaketti. Yumurta dağılınca her şeye en baştan başlamak gerekiyor ve elbette bulaşıklar yığılıyor. Haa illa suda mı pişmeli yumurta. Bence hayır. Tavada kızartıp ekmeğin üzerine koysanda olur bence. Benim ki iş olsun, zoru becereyim diye. Özgün tarifte kızgın döküm tavada kızartılıp kıtırlaştırılan pastırmalar benim tarifte beklemekten kıtırlaştı. Ama becerdim. Suya yumurtayı da kırdım sonunda :)

Not : Tarif, Cafe Fernando ve Kulaktan Dolma Tarifler gibi çeşitli kaynaklardan derlenmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder