6 Kasım 2013 Çarşamba

Doktor Doktor Baksana ...

Dün Cimcime ile anne kız sağlık işlerimizi hallettik. Cimcime sürekli nezle. Çocuk sümüklü böcek şeklinde dolaşıp duruyor. Kontrol zamanına daha vakit olmasına rağmen, etrafta bolca Krup (Yalancı Difteri) ve Beta söylentileri olduğu için gidelim de içimiz rahatlasın dedik. Bu arada 2 yaş her iki hastalık için de küçük bir yaşmış. Genelde 4-5 yaş civarında rastlanırmış bu hastalıklara. Krup ses kısıklığı ve köpek havlaması şeklinde bir öksürükle, Beta ani yükselen ateş ve dilde beyaz döküntülerle kendini belli edermiş. 

Neyse ki bizim bir hastalığımız çıkmadı. Dilim acıyor , boğazım acıyor demelerinin, iştahsız olmasının, mandalina portakal limon yiyince canı yanmasının sebebi dilinin arkalarında boğazına doğru bir iki tane aft olmasıymış. Demek oralarda da aft çıkıyormuş. 

Ben de hazır gitmişken doğumdan beri ihmal ettiğim tetkiklerimi yaptırayım dedim. Doğumdan önce çok daha evhamlı bir insan olduğum için her sene mutlaka smear testi yaptırırdım. Hatta doktorumun yönlendirmesiyle 2 kere de mamografi de çektirmiştim. Ama hani doğumdan sonra acısı unutuluyor ki ikinci üçüncü çocuklar yapılıyor deriz ya işte bende o iki mamografinin acısını unutmuşum ki doktorum "en son 2010'da yapılmış, şimdi tekrarlayalım" deyince hemen sazan gibi atlayıp kabul ettim. 

Mamografi denilen ve hemşire nezaretinde yapılan tıbbi işkence memenin pide inceliğine gelene kadar sıkıştırılıp sündürülmesinden ibaret. Öyle ki işlem sonunda memeler dize değebiliyor. Küçük memeli arkadaşlar için gerçekten üzülüyorum, hiç ihtiyaçları olmamasını diliyorum ama sonuçta ben de kontrol için yaptırıyorum. Neyse işlem sadece sıkıştırıp mıncıklamaktan ibaret değil. Bunun bir de ultrason kısmı var ve adı meme ultrasonu. Göğüs ultrasonu değil çünkü o zaman akciğer ultrasonunuzu çekip önünüze koyarlar. 

Ultrason kısmı da fiziki işkencenin yanında psikolojik bir işkence. Çünkü bir doktor elinde magnum dondurmaya benzer bir ultrason cihazıyla memenizi önce saat yönünde sonra aksi istikamette tetkik ediyor. Sonra bir yere odaklanıyor ve o bölgede bir ileri bir geri gidip seni delirtiyor. Benim doktorum erkek (kızlı erkekli muayene oluyoruz, bilmem halimiz ne olacak) ve adam memenin dışını bırak taaa içlerine kadar bakıyor. Ama hiç umuru değil, sanırsın ki ekranda fizik problemi çözüyor. Ekrana öyle dikkatili bakıyor ki aklımdan sürekli "aha işte buldu bir şey, yok yok değilmiş , hah tamam şimdi kesin buldu" gibi içsel konuşmalar geçiyor, başıma ağrılar giriyor. Yani inatla adamı seyretsem adam saat yönünde ilk turu atıp ikinci tura başlayana kadar kanser olabilirim. Neyse ki daha önceden doktorun "siz bana hiç bakmayın, bir şey bulursam ben size söylerim" dediğini hatırlayıp başka şeyler düşünmeye çalıştım.  



Yukarıda işkence aleti görülmektedir. Pide ilk resimde görülen plakalar arasında yapılıyor. Kalınlık neredeyse yarım cm'a kadar iniyor ve 1-2 saniye yani çekim yapılana kadar o şekilde kalıyor. O 1-2 saniye aslında çoook uzun. Ve kesinlikle aldanmayın, çekim odasında böyle gülücükler atmayacaksınız. Belki hemşire atabilir ama siz değil.  

Sonuçta ben de memeler de iyiymişiz. Ama artık 40 yaşı geçtiğim için her sene mamografi yaptırmak gerekiyormuş. Her sene bu işkence çekilir mi bilmiyorum. Son gelişmelerden sonra kadınların bağzı bölgelerini toptan kestirip kurtulma söylentileri var ya o da cazip gelmiyor değil :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder