20 Kasım 2013 Çarşamba

Yaratıcı ve Yetenekli Ebeveynler

David Laferriere bir illustratör ve dizaynır. Son 5 yıldır, her sabah çocuklarının beslenmesine koyduğu sandviç paketinin üzerine gazlı kalemle bir şeyler çizmiş ve bunları fotoğraflamış. David Laferriere bugüne kadar 1100'ün üzerinde sandviç paketi resmi çizmiş. Çizimlerin bazılarının teması da var. Mesela yiyecek israfını azaltmak için yarım armut, yarım muz, yılbaşı yaklaşırken çam ağacı, yılbaşı çorabı veya Halloween yaklaşırken bal kabağı resimleri çizmiş.  


Detaylar için http://www.flickr.com/photos/dlaferriere adresini ziyaret edebilirsiniz. 

Mica Angela Hendricks de bir illustratör ve grafik sanatçısı. Ve elbette bir anne. Yaptığı kara kalem portreleri, 4 yaşındaki kızı Myla tamamlıyor. Bazısını kuş yapıyor, bazısını sümüklü böcek. Artık o portreye baktığında ne hissediyorsa onu çizip boyuyor. 

Anne kızın ortak eserlerinden bazıları aşağıda, kalanı annenin http://busymockingbird.com/ adresindeki blogunda.




 








Çok yaratıcı değil mi?

Bayılıyorum böyle yaratıcı ve bir o kadar da yetenekli insanlara. Ben de bir ara özenip “anne işte” diye bir seri başlattım kendi çapımda. İnternetten kopyalayıp boyadığım hayvan resimlerini sabah işe giderken sokak kapısına yapıştırıyor, bir nevi kızıma “anne işe giderken sana by by dedi” mesajı vermeye çalışıyordum. Hem bu arada değişik hayvanları da tanıtıyordum kızıma. Bu iş için kuru ve gazlı boyalar aldım, hayvan resimleri kataloğu filan yaptım. Ama anlaşılan mesajlar Cimcime’nin pek hoşuna gitmemiş olacak çünkü akşam iş dönüşü resimleri parça pinçik edilmiş olarak buluyordum. Yani anlayacağınız eserlerim hunharca katledildi. Geleceğe bu aşağıdakiler gibi bir iz bırakamadım. Belki Cimcime biraz daha büyüyünce eserlerimin kıymetini anlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder