11 Ekim 2012 Perşembe

Emaye

Bundan 4-5 yıl önce eskicilerde bol bol gördüğüm desenli emaye tabakların kolleksiyonunu yapmaya başladım. Aklınıza gelecek her yerden emaye topladım. Hatta Edremitten Ayvalıktan çok iyi durumda parçalar buldum. Fakat son iki senedir emaye bulmak gittikçe zorlaşıyor. Bulsan da almak mümkün değil çünkü fiyatları anormal yükseldi. 

Nedeni ne mi? Hemen söyleyeyim. Dönem dizileri. Evet maalesef esnaf tüm emayeleri hatta sadece emayeleri değil eski dönemlere ait ne varsa dizilere kiralamaya başladı. "Hatırla Sevgili" ile başlayan bu furya "Öyle Bir Geçer Zaman Ki" ile devam etmekte. Bu arada kaçırdığım başka dizi ve filmler varsa bilemem. 




Tabi bu kiralama durumunda ne oluyor, esnaf satarak bir kere kazanacağına kiralama usülü ile defalarca kazanıyor. Ama sonuçta olan zavallı emayelere oluyor çünkü çoğu film setlerinde kırılıyor veya çiziliyor. Galata'da bir esnaf resmen "apla biz bunları filmcilere kiralıyoruz, sana satsam çok para isterim dedi" 



Bunların dışında bir de bu emayeleri ciddi ciddi toplayıp satmayan bir hanım var. Kendisi aslında Çukurcuma'da bir esnaf ama emayeye takmış durumda. Son konuştuğumuzda bir depo dolusu emayesi olduğunu ve bunları sergilemek için yer aradığını ama yıllardır böyle bir yer bulamadığını anlattı. Düşünün artık kolleksiyon ne boyuta gelmiş. Ayrıca fiyatın önemi de yok onun için artık çünkü bu parçayı almalıyım diye giriyor olaya ve fiyatlar tavan yapıyor. 



Hal böyleyken benim emaye kolleksiyonu da 30-40 parça ile güdük kalıyor.  


Neyse, yine de güzel parçalarım var. Mesela nadir bulunan ay yıldızlı ve horozlu tabaklardan kapabilmişim bir kaç tane.  Ama daha çoook toplamam lazım.  







Bakarsın Cimcime büyüyene kadar kolleksiyon da büyür. Olur mu? Olur. Olabilir. 



4 yorum:

  1. Horozlu emaye çok nadir bulunur, duymuştum ama ilk defa görüyorum.

    Taşçı Hamit

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinden güzelmiş, kırmızı teapot ayrıca şahane, güya ondan gelecekti bana ama bulamadı arkadaş sonra CK'dan başka şekli geldi, çok güzel bir koleksiyonunuz var. Bende buldukça toplamaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya Hanım çok teşekkür ederim. Dün sokak arası bir eskiciden Fransız bir kevgir ve Yugoslav bir tabak ekledim kolleksiyona. Akşam akşam mutlu oldum :) İstanbul'a gelin, beraber gideriz emaye avına.

      Sil
  3. Teşekkür ederim inşallah :)

    YanıtlaSil