16 Ekim 2012 Salı

Neden Gymboree ?

Cimcime'ye hamileyken okuduğum anne-bebek bloglarından birinde duymuştum ilk defa ismini. Hemen aramıştım bilgi almak için ve yetkili bana çocuğumun kaç yaşında olduğunu sorunca da "eksi dört, henüz hamileyim ben" demiştim. Yetkili önce gülmüş sonra da benim iletişim bilgilerimi alıp "çocuğunuzu sağlıkla kucağınıza aldığınızda sizi arayacağız" demişti. Ve Cimcime doğduktan birkaç ay sonra da aradı. 

Cimcime 7 aylıkken ve henüz yürümez ve hatta emeklemezken yazıldık Gymboree'ye. Çok düzenli devam etmememize rağmen, kızımın fiziksel ve sosyal gelişimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Cimcime daha o zamanlar orda çalınan müzikleri evde de çaldığımızda oturduğu yerde dans etmeye ve tempo tutmaya, gymboree hareketleri yapmaya çalışıyordu. Gelişime yönelik ekipmanlar sayesinde gayet korkusuzca tünellerin içinden emekleyebilir, güvenle basamaklara tırmanabilir, köprülerden geçebilir hale geldi. Etrafında kendi gibi küçük insanlar görmeye alıştı, onlarla iletişim kurdu (şu aşamada kafa göz demeden birbirlerini yalama, top alıp verme ve saç çekme ile sınırlı bir iletişim ama olsun) En güzeli de bunları hep oyunlar arasında sıkılmadan, zorlanmadan yaptı Cimcime. Şimdi tempo tuttup dans etmenin yanında kendi dilinde şarkı da söylüyor. 

Sonuçta Gymboree otuz küsur yıldır bu işin içinde. Oyun grubunda dünya çapında lider. 30 ülkede 550 merkezleri var. Programları erken dönem çocuk gelişimi konularında uzman psikologlar tarafından hazırlanıyor. Ayrıca sınıflarda her yer özenle dizayn edilmiş ve çocuklara zarar verme ihtimali olan her parça için önlem alınmış. Oyun ortamları evlerden bile daha güvenilir.  Kısacası bu Gymbo'lar çocuklar için güvenli ve eğlenceli ortam yaratmanın yollarını biliyorlar. 






Yukarıdaki resimde Cimcime ve Gybo dans ederken görülüyor. Gybo biraz hırpalanıyor ama yine de halinden memnun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder