17 Temmuz 2013 Çarşamba

Bebelere Sigorta

İnternette gördüm ve birden esti , hemen yaptırdım. Cimcime'nin artık bir birikim hesabı var. 18 yaşına gelene dek her ay belirli bir miktar para ödeyeceğiz ve birikenlerle üniversite masraflarını çıkarabileceğiz :) Şimdiden o günleri düşünmek ilginç gelebilir ama yıllar çok çabuk geçiyor.

Dediğim gibi her şey internette Allianz Sigortanın Büyüyen Çocuk Sigortası hakkındaki yazıyı okumamla başladı. Büyüyen Çocuk Sigortası, çocuğunuzu güvence altına alan bir sistem. Çocuğunuz için ödediğiniz primler sizin seçtiğiniz süre içinde birikip her yıl elde edilen kâr paylarıyla büyüyerek yatırıma dönüşüyor. Sigorta süresinin sonunda bu birikim çocuğunuza toplu olarak ödeniyor ya da isteğinize göre 5 ya da 10 yıl süreyle her yıl artan bir maaş bağlanıyor.


Bunun dışında Büyüyen Çocuk Sigortası, sigorta ettirenin vefatı durumunda sigortalı çocuğu yine güvence altına alıyor. Vefatı takip eden aydan itibaren süre sonuna kadar, sigortalı çocuğa her yıl artan destek aylığı maaşı bağlanıyor. Süre sonunda çocuk, tüm primleri ödenmiş şekilde toplu para veya isterse 5 ya da 10 yıl süreyle her yıl artan maaş almaya hak kazanıyor.


Tam bu fikre aklım yatmışken çocuğumu lehdar göstererek BES yaptırabileceğimi öğrendim. BES'in Büyüyen Çocuktan farkı hem devlet katkısının olması hem de büyüyen çocukta vefat durumında oluşacak riskin bloke edilmesi nedeniyle birike paranın BES'e oranla daha az olması. Üstelik kendi BES'iniz olsa bile bu şekilde tekrar yaptırabiliyorsunuz.



Aslında BES'te vefat durumunda biriken para zaten varislerinize yani muhtemelen çocuğunuza , eğer 18 yaşından küçükse eşinize kalıyor. Ama Büyüyen Çocuktaki güzellik vefat durumunda çocuğa aylık bağlanması ve 18 yaşa ulaşınca yine toplu ödeme yapması.

Önce biraz kararsız kaldım o mu bu mu diye fakat sonra yine biriken para miktarı cazip geldiği için BES'i tercih ettim.

Prim ödemelerimi Cimcime 18 yaşına gelene kadar yapmayı düşünüyorum. O süre zarfında ben 56 yaşımı geçeceğim için biriken paranın yani hem kendi ödediğimin hen de devletin benim için ödeyeceği %25'in nerdeyse tamamını alabileceğim (%3-4 gibi çok küçük bir kesinti oluyormuş mutlaka). Eğer sadece 10 yıl öder ve bitirirseniz ve o tarihte 56 yaşından gençseniz birikenin sadece %60'ını alabiliyormuşsunuz. BES'te 56 yaş emeklilik sınırı var. 

Daha detaylı bilgi almak isterseniz Hülya Hanım'la iletişime geçmenizi öneririm.

İletişim : Hülya Özgül

Tel    : 0212 327 16 33


GSM : 0 532 263 54 44

Mail  : hulya.ozgul@ozgulsigorta.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder