1 Temmuz 2013 Pazartesi

Mutfakta Biri Mi Var ?

Bu haftasonu mutfakta vakit geçirdik diyebiliriz. Havanın da kapalı olmasını fırsat bilip reçel olayına girelim dedim. Aslında amaç kısa dönem tezgahlarda bulunan vişneden bolca alıp hemen reçele çevirmekti ki bu en fazla bir saat sürecek bir işlemdir. Fakat sevdiğimiz bir arkadaşımızın bahçesinden gelen kasalarca Iğdır kayısısı bize bol sarılı bir haftasonu yaşattı. Bir de üzerine 3 kilo vişne eklenince, ev atölyeye, ben reçelci teyzeye dönüştüm. Hade baken diyip akşamdan giriştim meyvaları ayıklamaya. Tek tek çekirdekler çıkarıldı, yıkandı, ayıklandı, parçalara ayrıldı. Bir kısmı kompostoluk olarak ayrıldı. Kalan reçelliklerin üzerleri şekerle kaplandı. Aralara bazı baharatlar (sürprizzz) eklendi. Bir gece bekletildi.

Aşçı kedi bu haftasonu hamaratlıkta sınır tanımadı. Ben çocukken haftasonları annem ev ahalisi uyanmadan çok önce bakkala gider sıcak ekmek alıp, üzerlerine evde hazırladığı karışımlardan sürer ve kahvaltıda bize haftasonu sürprizi yapardı. O sabahlar benim çok hoşuma gider, içim sıcacık olurdu. Pazartesi sabahlarının depresifliğinde hep o haftasonu sabahlarını hayal ederek kendime gelirdim. Ben de ona özendim. Cumartesi sabah erkenden kalkıp markete gittim ekmek almaya. Tabii ben beyaz ekmek almadım. Zeytinyağlı ciabatta aldım ve bol malzemeli bir Jamie Oliver Bruschetta'sı yaptım. Bu bruschettanın diğerlerinden farkı sanırım bütün ekmeğin üzerine uygulanıp sonra kesiliyor olması. Biraz tembel işi anlayacağınız ama tadı muhteşem oluyor. Bütün ekmeği ortadan ikiye bölüp üzerini sarımsaklı zeytinyağı ile yağlıyor 10-12 dakika fırına veriyorsunuz. Sonra üzerine konacak malzemeleri minik küpler halinde doğrayıp biraz zeytinyağı ve biraz nar ekşisi (veya balzamik sirke) ile karıştırıyorsunuz.


Benim tercih ettiğim malzemeler taze fesleğen, taze kekik, taze biberiye, maydanoz, közlenmiş biber, siyah zeytin, sarı biber, kırmızı biber, yeşil çarliston veya sivri acı biber, bol domates, az taze soğan ve beyaz peynir, sızma zeytinyağı, nar ekşisi, tuz ve karabiber. Bu karışıma kornişon turşu da eklenebilir ama fazla keskin olduğu için sabah kahvaltıda ben tercih etmedim. Tuz eklemeden önce peynirin tadına bakmanızı tavsiye ederim. Tuzlu peynir kullanacaksanız extra tuza gerek yok. Ben taze köy peyniri kullanıyorum.

Bu karışımı fırından çıkan sıcak ekmeklerin üzerine paylaştırıp 2-3 dakika daha fırına veriyoruz ve işlem tamamlanıyor.



Uzun zamandır mutfakla ilgilenmediğim için gerçekten de sıcacık ve muhteşem kokan bir kahvaltı sürprizi oldu ev ahalisine.

Kahvaltıdan sonra reçel işine döndüm hemen. Şekerle sulanan meyvaları aldım ateşin üzerine, başında bekleye bekleye, köpüklerini temizleye temizleye kaynattım da kaynattım.  İki reçel olduğu için kaynatma işlemi uzun sürdü aslında. Yoksa kıvamı koyulaşsın diye gereğinden fazla kaynatmak reçelin rengini koyulaştırıyor. Mesela vişnemiz biraz sulu oldu. Fazla suyu ayırdık ve sodayla karıştırıp meyva suyu olarak tükettik. 


Burda bana tek problem çıkaran tencere oldu. Reçel en güzel bakır tencerede olur ama bırak bakırı bende 2-3 kilo reçel kaynatacak büyüklükte tencere yok. En büyük boya sıkıştırdık meyvacıkları. Taşar korkusuyla da başından ayrılamadım. Siz siz olun tencereniz küçükse meyvaları şekerlemeden önce max. bir kilo olacak şekilde ayırın. Şekerlenip sulandıktan sonra ayırmak pek doğru olmuyor.   


Ama sonuç güzel oldu, yorulduğuma değdi. Kompostolar ve meyva suları Cimcime'nin okuluna gitmek üzere şişelere ve kavanozlara koyuldu. (Bu arada Cimcime okula başladı. Onu ayrı bir postta anlatırım). 


Akşama doğru acıkan aile için de sosisli spagetti yaptım. Pek oyuncaklı bir şey ama benim hoşuma gitti. Resimden anlaşılıyor, ama ben özetleyeyim: İncesinden bir çeşit spagetti alıyorsunuz. Dilimlediğiniz sosislerin içine spagettileri saplıyorsunuz. Sonra makarnalar haşlanıncaya kadar haşlıyorsunuz. Sonuç aşağıdaki resimde!


Hindi sosisi kullandım ama yine de içime sinmediği için Cimcime'ye sosis kısmını vermedim. 


Bu gazla haftaya da salça, turşu filan yaparsam sürpriz olmaz sanırım. 

Tarifleri deneyenlere şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder